TRENČÍN. Minulý týždeň primátor mesta Richard Rybníček rokoval s architektmi, urbanistami a občianskymi aktivistami o plánovanej modernizácii železničnej trate. Informoval o tom hovorca Trenčína Richard Nemec. „Odborníci predniesli viacero pripomienok a požiadaviek, od zastavenia schváleného variantu po požiadavku prísne dohliadať na to, aby investor vybudoval všetky sľúbené vyvolané investície, ako podjazdy a podchody," povedal Nemec.
Primátor podľa neho na stretnutí zhodnotil, že v súčasnej dobe by už mesto nemalo mrhať energiou na zastavenie modernizácie trate v schválenom variante. „Projekt modernizácie je už tak ďaleko, že nám neostáva nič iné, len tvrdo bojovať za všetko, čo bolo mestu sľúbené a za to, aby negatívne dopady stavby boli pre mesto a jeho obyvateľov čo najmenšie," povedal primátor, ktorý sa aj za asistencie viacerých zúčastnených chystá na rokovanie s projektantom stavby, firmou Reming Consult.
S traťou v centre nesúhlasia
Mestský poslanec Robert Lifka (Paliho kapurková) je prekvapený postojom primátora. „Problematike sa venujem asi sedem rokov a som prekvapený, že niekto si na to dokáže spraviť názor za mesiac. A myslím tým primátora Rybníčka," myslí si Lifka.
„Tento variant je z objektívnych hľadísk pre mesto neprípustný. Otázkou je, prečo primátor zmenil stanovisko a považuje toto riešenie za jediné dobré a možné," pýta sa nezávislý poslanec Ján Babič. Ako povedal občiansky aktivista Norbert Brázda, polovica prítomných sa na rokovaní vyjadrila proti navrhovanému trasovaniu železničnej trate, najmä pre jeho dopady na centrum mesta.
„Ostatní toto riešenie tiež nepovažujú za ideálne, ale reálnejšie sú podľa nich skôr kozmetické zmeny v rámci navrhnutého riešenia. Zopár ľudí považuje vybudovanie mimoúrovňových križovaní za veľký prínos pre mesto," povedal Brázda. Mimoúrovňové križovanie by však podľa neho vzniklo aj pri trasovaní mimo centra.
Problém nie je uzavretý
„Z priebehu diskusie vyplynulo, že v dôsledku doterajších praktík investora a minulého vedenia mesta prakticky nikto nemá k dispozícii úplné a presné informácie o navrhovanom riešení modernizácie a aktuálnom stave jej povoľovania, teda projektovú dokumentáciu a vydané rozhodnutia. Bez týchto informácií nie je možné sa kvalifikovane vyjadrovať, identifikovať problémové body, navrhovať riešenia, vyjednávať," hovorí Brázda.
Brázda nepovažuje otázku trasovania cez mesto za uzavretú. Podľa neho je tu ešte priestor aj pre poslancov, ktorí by sa mohli pokúsiť o riešenie.