TRENČÍN. Stavbu nového železničného mosta by mali dokončiť vo februári budúceho roka. Už teraz je však jasné, že sa pri jeho výstavbe nepočítalo s priestorom pre chodcov a cyklistov.
Priestor pre chodcov na novej stavbe nebude
Potvrdili to aj železnice. „Na moste zhotoviteľ vybuduje len revízny chodník šírky približne 80 centimetrov, ktorý bude slúžiť pre prevádzkové potreby ŽSR. Železnice ani v blízkosti mosta v súvislosti so stavbou nebudujú priestor pre chodcov a cyklistov,“ povedala Dana Šinková, zástupkyňa riaditeľky odboru komunikácie z Generálneho riaditeľstva Železníc Slovenskej republiky. Pre chodcov a cyklistov by mohol slúžiť starý železničný most. O jeho osude však ešte nik nerozhodol.
Rokovania mesta so železnicami
„Registrovali sme snahu mesta Trenčín o jeho využitie, o čom už prebehli a budú prebiehať rokovania medzi zástupcami mesta Trenčín a zástupcami ŽSR. Vzhľadom na postup stavebných prác priamo v meste je predmetom rokovaní aj otázka využiteľnosti mosta a revitalizácia územia po pôvodnej železničnej trati,“ povedala Šinková. Podľa nej sa úprava starého mosta nerieši ani v súvislosti s celkovou modernizáciou železničnej trate.
Využitie starého mosta pre peších
„Starý most, vyjmúc lávku pre peších, ostáva vo vlastníctve železníc aj po odklone železničnej dopravy na nový most, až do doby, kým sa nerozhodne o jeho ďalšom využití,“ dodala Šinková. Samotná lávka pre peších je teda vo vlastníctve mesta Trenčín. To sa o budúcnosť starého železničného mosta zaujíma.
„Most bude predmetom rokovaní so Železnicami SR s cieľom dostať ho do vlastníctva mesta a spraviť z neho kolonádny cyklomost,“ povedala hovorkyňa Trenčína Erika Ságová.