Vybudovanie chodníkov sa nepripravuje.
TRENČÍN. Cesta z obchodného centra Laugaricio do Trenčína je veľmi frekventovaná. S chodníkom sa pri projektovaní tejto časti mesta nepočítalo. „Čas od vypracovania projektu po začiatok stavby trval niekoľko rokov, medzičasom bola vybudovaná obchodná zóna Belá, ale do projektu sa nedalo zasiahnuť. Samospráva chce pre chodcov a cyklistov umožniť bezpečný prístup do obchodnej zóny. Zvažujeme viacero riešení, ktoré treba preveriť a vybrať najvhodnejšie," vyjadrila sa hovorkyňa Trenčína Erika Ságová.
Mesto alebo kraj?
Podľa poslanca mestského zastupiteľstva Patrika Žáka mesto plánuje v tomto volebnom období zlepšiť cyklistickú infraštuktúru.
„Súčasťou diskusií má byť aj možné vybudovanie priameho spojenia medzi lokalitou Villa Park pod Juhom a obchodným centrom Laugaricio," povedal Žák. Samospráva podľa neho ale nemôže investovať žiadne peniaze do majetku Trenčianskeho samosprávneho kraja, ktorý túto cestu spravuje. Vedúca oddelenia komunikácie Trenčianskeho samosprávneho kraja Jana Paulínyová namieta, že otázka zvýšenia bezpečnosti tohto úseku patrí mestu.
„Toto je otázka pre mesto Trenčín, pretože chodníky a cyklotrasy sú v zmysle príslušného zákona miestnou komunikáciou a sú teda vo vlastníctve a správe mesta," uviedla v reakcii.
Reflexné prvky
Chodci, ale aj cyklisti, ktorí tadiaľto idú po súmraku, sú často takmer neviditeľní. „Chodec idúci po krajnici či okraji vozovky je povinný používať reflexné prvky alebo bezpečnostný reflexný odev v obci, avšak za zníženej viditeľnosti, teda najmä od súmraku do svitania, za hmly, sneženia, dažďa," hovorí Elena Antalová z trenčianskej polície. Zníženie rýchlosti z aktuálnej sedemdesiatky neplánujú.
Samostatný chodník
Podľa riaditeľa žilinského Výskumného ústavu dopravného Ľubomíra Palčáka závisí bezpečnosť cestnej premávky od viacerých faktorov. „Konkrétne pre úsek tejto cesty je vhodné posúdiť existenciu samostatného osvetleného chodníka pre peších, respektíve cyklistickej cestičky. Podľa môjho názoru aj napriek obsluhe obchodného centra mestskou hromadnou dopravou existuje potenciál pre ich využitie aj zo strany chodcov a cyklistov," dodal Palčák.