TRENČÍN. Budovanie podjazdu popod železničnú trať na Vlárskej ulici sa začne počas letných prázdnin.
Práce by mali trvať jeden rok. Podľa informácii na webovej stránke mesta to bude znamenať veľa obmedzení pre automobilovú a pešiu dopravu.
„Prvá etapa obchádzok potrvá do sprevádzkovania nového podjazdu na Brnianskej ulici medzi Zlatovcami a Záblatím, čo znamená takmer do konca roka 2014,“ informuje web mesta. V jarných mesiacoch sprejazdnia obojsmerne Čierny mostek na Žabinskej ulici. „Zároveň bude na križovatke s Bratislavskou ulicou povolené aj zo Žabinskej ulice len pravé odbočenie. Vozidlá smerujúce do centra mesta tak odbočia vpravo na Bratislavu, na okružnej križovatke pri Lidli sa otočia a budú môcť pokračovať do centra,“ informuje stránka. Čierny mostek bude otvorený do konca roka.
Zmeny v doprave sa týkajú aj náhradných trás do Istebníka a Zamaroviec. Do Istebníka sa vodiči dostanú cez ulicu Na kamenci, ktorú pri kultúrnom dome rozšíria.
Ďalej pôjdu Majerskou ulicou až ku kultúrnemu domu v Istebníku. „Autobusy a nákladná doprava v smere na Hrabovku budú trasované po Medňanského ulici a v opačnom smere po Podjavorinskej. Aby nebolo úplne zamedzené parkovanie na týchto uliciach, budú jednosmerné,“ informuje web mesta. Vodiči môžu v smere na Zamarovce využiť ulice Istebnícka a Vlárska.
V opačnom smere bude obchádzková trasa značená po Orechovskej ulici, ktorá bude len jednosmerná. „Riešenie asi najviac problematického bodu v tejto obchádzkovej trase je v súčasnosti v rukách dopravného projektanta. Ide o križovatku ulíc Istebnícka, Orechovská, Majerskej a Medňanského,“ informuje web.
Výstavba podjazdu na Vlárskej ulici obmedzí aj železničnú dopravu. Jednotlivé výluky budú prebiehať v dvoch etapách. „V prvej etape budú krátkodobé výluky koľají číslo 1 a 2, na ktoré pracovníci vložia takzvané mostné provizória. Na nich bude platiť obmedzená rýchlosť,“ vysvetlila Martina Pavlíková, hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky. V druhej etape budú musieť ľudia počítať s dlhodobejšími výlukami striedavo jednej a druhej koľaje.
V tejto etape sa preloží koľaj už na nový železničný most. „Výluky budú trvať sedem dní na každú koľaj,“ povedala Pavlíková.
Celkové meškanie vlakov železnice zatiaľ nevedia presne určiť, keďže práce budú prebiehať na viacerých objektoch na tejto trati.